ای.تی.اس چیست؟

ای.تی.اس چیست و چه مزایایی در فرایند استخدام دارد؟

ای.تی.اس(ATS)، نوعی نرم افزار جذب و استخدام نیروی انسانی است که می‌تواند فرایند استخدام را ساده‌تر و یافتن مناسب‌ترین متقاضیان را برای استخدام‌کنندگان و مدیران آسان‌تر کند. ای.تی.اس به شرکت‌ها کمک می‌کند تا متقاضیان را برای اهداف استخدامی سازماندهی کنند. این سیستم ها به کسب‌و‌کارها اجازه می‌دهند تا اطلاعات را بر اساس تجربه و مجموعه مهارت‌ها جمع‌آوری و متقاضیان را فیلتر کنند.

بیش از ۹۰٪ شرکت‌های فُرچون ۵۰۰ (Fortune 500)، در حال حاضر از ای.تی.اس استفاده می‌کنند. در حالی که این سیستم‌ها برای ذخیره اطلاعات متقاضی عالی هستند، بهترین سیستم های ای.تی.اس قادرند که کلیه ارتباطات با متقاضیان را ردیابی کنند. این امر باعث می‌شود که جست‌وجو و فیلتر‌کردن رزومه ها و سایر اطلاعات مربوط به متقاضیان آسان شود؛ در نتیجه برای انجام این کارها زمان کمتری صرف می‌شود و شرکت‌ها نیز از جذب ماهرترین افراد مطمئن می‌شوند.

ای.تی.اس فرایند استخدام را با استفاده از ابزارها و حتی تکنولوژی‌های مختلف مثل هوش مصنوعی ساده، بهینه و به‌صرفه می‌کند تا بهترین و واجدشرایط‌‌ترین متقاضیان را نشان دهد. 

از آنجا که بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌ها می‌توانند صدها یا حتی هزاران متقاضی را بدون داشتن صلاحیت‌های لازم جذب کنند، این نرم افزار باعث می‌شود که در زمان و هزینه‌های بعدی شرکت نیز صرفه‌جویی شود.

متقاضیان به‌دنبال فرایندهای کاربردی‌ای هستند که آسان و کاربرپسند باشند. بهترین سیستم های ای.تی.اس به افراد این امکان را می‌دهند که بدون نیاز به ورود به سیستم، از طریق هر دستگاهی و به‌راحتی، شغلی را درخواست کنند. این روند باعث می‌شود که شرکت‌ها از مجموعه متقاضیان بیشتری بهره‌مند شوند و آنان را بر اساس مهارت و تجربه و همچنین به‌صورت خودکار رتبه‌بندی کنند.

طی فرایند استخدام، ای.تی.اس به کاربران امکان می‌دهند تا به‌راحتی بازخورد و یادداشت‌هایی را درمورد متقاضی موردنظر ارسال کنند. برخی از این سیستم‌ها، امکان همکاری از طریق موبایل را نیز فراهم می‌کنند و این امر باعث می‌شود که روند استخدام، برای متقاضیان و استخدام‌کنندگان راحت‌تر شود.

بهترین سیستم های ای.تی.اس از جدیدترین فناوری‌ها، مانند پردازش زبان طبیعی و هوش مصنوعی، برای نمایش و مرتب‌سازی رزومه افراد استفاده می‌کنند. این سیستم‌ها رزومه را اسکن می‌کنند، آن را با کلمات کلیدی مطابقت می‌دهند و از الگوریتم‌های دیگری برای تحلیل داده استفاده می‌کنند.

بسیاری از سیستم های ای.تی.اس، با سایت‌ها و پورتال‌های شغل‌یابی ادغام می‌شوند و آگهی‌های استخدام را کارآمدتر می‌کنند.

error: کلیک راست در این سایت غیر فعال است !!