بازاریابی مبتنی بر خریدار

کتاب بازاریابی مبتنی بر خریدار نوشته مارکوس استالبرگ و ویل میلا به ترجمه دکتر مهدی خادمی گراشی توسط انتشارات مهربان در تهران به چاپ رسیده است. این کتاب درباره نگرش جدید به بازاریابی به بازار و مشتریان است. بازار خریدار از قانون عرضه و تقاضا نشات می گیرد. این قانون بیان می کند که افزایش عرضه در میان تقاضای ثابت فشارهای رو به پایین را تحت فشار قرار می دهد، در حالی که افزایش تقاضا در میان عرضه ثابت فشار رو به بالا را تحت فشار قرار می دهد. اگر عرضه و تقاضا همزمان افزایش یا کاهش یابد ، قیمتها عموماً کمتر تحت تأثیر قرار می گیرند.

وقتی سطح عرضه یا تقاضا بدون تغییر مشابه در بازار دیگر حرکت می کند یا اینکه این دو در جهت مخالف حرکت می کنند ، یک بازار از یک خریدار به یک بازار فروشنده تبدیل خواهد شد یا بالعکس.

اصطلاح “بازار خریدار” معمولاً برای توصیف بازارهای املاک و مستغلات به کار می رود ، اما این واژه در مورد هر نوع بازاری که کالای بیشتری در آن وجود داشته باشد نسبت به افرادی که مایل به خرید آن هستند ، کاربرد دارد. نقطه مقابل بازار خریدار ، بازار فروشنده است ، وضعیتی که تقاضا بیش از عرضه است و مالکان در مذاکرات قیمت از خریداران برتری دارند.

سخن ناشرکتاب

بی تردید تعالی علمی و فرهنگی کشور، بازتاب میزان تفکری است که فرهیختگان در مقام عمل به منصه ظهور می‌رسانند. در این بین، مهم تر و حساس تر از همه، رسالت عالمان و علم جویان است. این رسالت، همان گونه که در جهت پرورش استعدادهای فردی، با قرائت و مطالعه انجام می گیرد، برای پیشبرد اهداف اجتماعی و تعالی فرهنگی، با کتابت و مباحثه نیز محقق می شود. از این رو، یکی از مسئولیت های مهم مراکز فرهنگی، نشر آثار علمی است. با این امید که با استمرار فعالیت های انتشاراتی، بتواند گامی در راه رشد و بالندگی فرهنگی بردارد. موسسه فرهنگی مهربان نشر در راستای توسعه و تعالی سطح علمی کشور و کمک به بالندگی فرهنگی مردم این سرزمین، به رسالت خود با نشر آثار بدیع و وزین جهانی و داخلی، عمل نموده و امید دارد تا تاثیری کوچک اما ماندگار در بهبود وضعیت فرهنگی کشور ایفا کند.

این کتاب از سری کتاب های مدیریت برای نخستین بار توسط دکتر مهدی خادمی گراشی در کشور ترجمه شده و توسط موسسه کتاب مهربان نشر به چاپ رسیده است. باشد که نور کتاب، این بهترین دوست بشر، راه دشوار آینده را هموار نموده و روشن سازد.

این کتاب پانصد و چهل و پنجمین عنوان چاپ شده در این انتشارات است. امید که با یاری ایزد مننان، سالها با ترجمه و چاپ کتابهای مفید گام کوچک و موثری در تعالی فرهنگ این مرز و بوم برداریم.

نوشته: فرامرز عیب پوش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *