بالا در آسمان

فیلم سینمایی بالا در آسمان(Up in the Air)، محصول 2009 امریکا در ژانر کمدی-درام عاطفی به کارگردانی جیسن رایتمن است. این فیلم اقتباسی از رمانی به همین نام نوشته ی والتر کرین می‌باشد. داستان بر روی شرکت دانسیزر و سفرهای رایان بینگام (جرج کلونی) متمرکز شده‌است. ترجمه درست معنی نام فیلم، عبارت”لنگ در هوا” است.

داستان فیلم بالا در آسمان

رایان بینگهام (جرج کلونی) مردی است که به خاطر نوع شغلی که دارد مدام و به طور پیوسته در حال مسافرت با هواپیماست ، و سفرهای طولانی هوایی جزئی از زندگی او شده‌است. شغل او ، ابلاغ خبر اخراج شدن به کارمندهای شرکت‌هایی است که مدیران آنها توانایی اخراج آنها را ندارند. رایان دو خواهر دارد که یکی از آنها دارد ازدواج می‌کند اما او هیچ پایبندی به خانواده‌اش ندارد. آدمی ست بی‌ثبات و بی بندوبار که هیچ علاقه‌ای به وابستگی نداشته و اوج رابطه‌اش با یک زن عشقبازی بدون عشق است. تا اینکه در یکی از سفرهایش با شخصیت بی‌ثبات دیگری مانند خودش یعنی زنی به نام آلکس (ویرا فارمیگا) آشنا می‌شود که او هم مثل خودش آدمی بی‌ قید است.

هرچند که بعد از اینکه شبی را با هم می‌گذرانند کمی به رایان وابسته می‌شود. روزی به رایان خبر می‌رسد که مدیران شرکت‌ها دیگر قصد ابلاغ خبر اخراج کارمندان را به شیوه رایان ندارند. دختری به نام ناتالی کینر (آنا کندریک) دستگاهی را وارد شرکت می‌کند که با آن دستگاه مدیران از همان جایی که نشسته‌اند می‌توانند کارمندان خود را اخراج کنند.

رایان تا حد توانش جلوی عملی شدن این تصمیم را می‌گیرد و به ناتالی می‌گوید که او هیچ چیز از شغل رایان نمی‌داند. ناتالی نیز درخواست می‌کند تا چند روزی با رایان به شیوهٔ سنتی با هواپیما پرواز کنند و چندنفر را اخراج کنند. در طول این سفر، رایان می‌فهمد که چه زندگی بدی دارد. ناتالی باعث می‌شود که رایان نزد خواهرش که تازه ازدواج کرده برود و با آلکس رابطه داشته باشد و این‌گونه است که به فکر تغییر می‌افتد…

نکات آموزنده فیلم

کارکنان، مدیران را ترک میکنند. نه سازمان‌ها را. این احتمالا یکی از معدود فیلم‌هایی است که متخصصات منابع انسانی واقعا می‌توانند با آن ارتباط برقرار کند. رها کردن افراد قطعا آسان نیست و این یکی از چیزهایی است که ما از شخصیت جورج کلونی یاد می‌گیریم. اما قبل از آن این یک درس مهم برای تمام رهبران دنیا است که سازمان‌ها تنها در خدمت پیشرفت و فناوری نیستند. بلکه پارامتر اصلی در خصوص تمام آن‌ها مردم هستند.

error: کلیک راست در این سایت غیر فعال است !!